آموزش های همگانی

ساخت وبلاگ

لپ تاپ شیائومی را بخریم یا خیر ؟ اگر قصد خرید یک لپ تاپ را دارید کم و بیش به نام برند پر سر و صدای شیائومی هم برخورد کرده اید و به دنبال اطلاعاتی از مشکلات لپ تاپ های هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید. بسیاری از افراد برند شیائومی را یکی از پدیده‌های دهه اخیر می‌دانند که با تولید محصولات متنوع در رنج‌ های گوناگون، توانسته بازار خیلی خوبی را به ‌دست بیاورد.

این شرکت چینی که بیشترین تمرکز فروش خودش را در بازار بزرگ چین و هند قرار داده، حتی زمانی توانست به رتبه نخست فروش در کشور چین دست یابد، مقامی که پس از مدتی از دست داد. شیائومی در چند سال اخیر تلاش کرده تا فروش خودش را به خارج از مرزهای این کشور نیز گسترده کند و به کشورهای خاورمیانه، وارد شده است.

شیائومی در ابتدا به عنوان یک برند چینی گمنام در بازار شناخته می‌شد، اما در مدت کوتاهی، مشتریان بسیاری به سمت محصولات شیائومی جذب شدند. محصولات این کمپانی بیشتر از همه به‌ خاطر مقرون به صرفه بودن و به نوعی ارزش بالا در مقابل بهای پرداختی، به موفقیت دست یافتند، اما لپ تاپ های شیائومی چندان هم خالی از اشکال نیستند و همیشه نباید تنها به واسطه قیمت، یک محصول را انتخاب کرد. در ادامه برای شما ۴ دلیل می‌آوریم که آیا خرید لپ تاپ های شیائومی با توجه به قیمت مناسب و کیفیت ساخت خوب ارزش خرید دارند یا خیر .

نداشتن نمایندگی رسمی در ایران

شیائومی در ایران نمایندگی رسمی ندارد، در ابتدای ورود شیائومی به ایران، شرکت آسوشید تجارت به عنوان نماینده رسمی این شرکت در کشور معرفی شد، اما پس از مدتی همکاری آسوشید تجارت و شیائومی به پایان رسید و در حال حاضر نیز سایت آسوشید تجارت فعال نیست و طی چند سال اخیر بروزرسانی نشده است. در حال حاضر دو شرکت تسک میران و رایانه همراه، خود را به عنوان نماینده رسمی شیائومی معرفی کرده‌‌اند اما تنها وارد کننده این محصولات هستند و گارانتی شرکتی برای شیائومی ارائه می‌دهند. و خدمات تعمیرات لپ تاپ های شیائومی را انجام نمی دهند و با توجه به کمبود این لپ تاپ ها برای تعمیرات این لپ تاپ ها قطعا به مشکل خواهید خورد.

شرکت شیائومی در حال حاضر نماینده رسمی در ایران ندارد و محصولاتش با گارانتی‌های شرکتی به فروش می‌رسد. با این وجود نظارت درستی بر قیمت لپ تاپ شیائومی نمی شود و در صورت خرابی نیز باید به سراغ گارانتی‌ های شرکتی بروید که نه شناخته شده هستند و نه سابقه‌ موفقی در این زمینه دارند. البته گارانتی‌ های شرکتی شاید در مواجهه با مشکلات مختلف، نیاز شما را برطرف کنند اما خدمات آن‌ ها به خصوص در مورد لپ تاپ های شیائومی تضمین شده نیست و شاید چندی دیگر پاسخگو نباشند.

تجربه کاربری کم
بر این که شیائومی در حال حاضر محصولات با کیفیتی تولید می کند شکی نیست ولی این موضوع در مورد لپ تاپ های شیائومی کمی ابهام ایجاد می کنند. زیرا تعداد خیلی کمی از لپ تاپ های شیائومی در ایران وجود دارد و بررسی های تخصصی لپ تاپ های این شرکت خیلی سخت پیدا می شود و نمی شود برای یک لپ تاپ شیائومی آسوده خاطر شد.

برای مثال کسی که قصد خرید لپ تاپ برند لنوو را داشته باشد می تواند به با یک جست و جوی ساده بررسی های تخصصی حتی به زبان فارسی را در یوتیوب و اینستاگرام مشاهده کند و بعد با توجه به بررسی تخصصی لپ تاپ مورد نیاز خود را انتخاب کند ولی این موضوع در لپ تاپ شیائومی صدق نمیکند و حتی بررسی لپ تاپ های شیائومی به زبان انگلیسی هم بسیار کم است و به سختی یافت می شود.

این مورد کمی ابهام را درباره لپ تاپ های این شرکت ایجاد می کند که آیا با توجه به مشخصاتی که دارند همان کیفیت مطلوب را ارائه می دهند یا خیر ؟!

محصولاتی که اصالت ندارند!

همه می دانند که شیائومی، شرکتی است که در تعداد زیادی از محصولات خود تقلید را برای پیشرفت برگزیده و به جز برخی محصولات خاص مانند گوشی های Mi Mix یا بلک شارک، راه پیشرفت و فروش بهتر را بر این اصل بنا کرده که ببیند مردم چه چیزی را از سایر برند ها پسندیده‌اند، همان را تقلید کند و بسازد! نمونه‌ های بسیار زیادی حتی در لپ تاپ شیائومی وجود دارد، برای مثال محصولاتی مانند لپ تاپ شیائومی سری RedmiBook که تشابه بسیار زیادی به سری MacBook اپل دارند خود به خوبی نشان می دهد که اصالت برای این شرکت واژه معنا داری نیست!

در همان ابتدای ورود به بازار، بسیاری محصولات این شرکت را به تقلید از روی اپل متهم می‌کردند و حتی انتخاب نام محصول را نزدیک به محصولات اپل می‌دانستند. همچنین نام‌گذاری لپ‌تاپ ‌های اولترابوک سری Air خود به ‌وضوح نشان‌گر اصالت کالاهای این کمپانی است! البته این تقلید در یک سال اخیر کاهش یافته اما همچنان محصولات شیائومی را می‌توان یک کپی از تولیدات اپل و سایر برند ها نامید.

طول عمر پایین
به طور متوسط هر کاربر در کشور ما، در حدود ۵ سال از لپ تاپ استفاده می‌کند. در این بین به طور حتم انتظار وی از یک لپ تاپ شیائومی، این است که در طی این مدت زمان نه چندان بلند، به ‌خوبی کار کند اما همیشه این گونه نیست! محصولات شیائومی از همان زمان ورود به ایران، به طول عمر کم متهم شدند که البته محصولات جدید شیائومی از کیفیت بالاتری برخوردار می باشند که این موضوع در گوشی های شیائومی بیشتر صدق می کند و در مورد لپ تاپ های شیائومی نمی توان اظهار نظر کرد.

شیائومی با توجه به این که به تازگی ساخت لپ تاپ های خود را شروع کرده و گسترش داده نمی توان این تضمین را داد که لپ تاپ های این شرکت از کیفیت بالایی برخوردارند و طول عمر بالایی دارن این ایراد به برخی از لوازم جانبی های شیائومی نیز وارد است،که معمولا زودتر از دیگر برندها خراب می‌شوند و طول عمر زیادی ندارند.

نظر شما درباره لپ تاپ های شیائومی چیست ؟! نظر خود را با دانوتک در میان بگذارید

آموزش های همگانی...
ما را در سایت آموزش های همگانی دنبال می کنید

برچسب : لپ تاپ شیائومی, نویسنده : محمد سلحشوری shoreshirin بازدید : 220 تاريخ : 21 بهمن 1399 ساعت: 20:35